Collecteren

Sinds 1920

Wat houdt het in?

Geschiedenis
In 1926 werd 2100 gulden opgehaald met de collecte. Omgerekend naar waarde van vandaag is dat ca € 20.000; de opbrengst is tegenwoordig haast het viervoudige. Uit de opbrengst van de collecte werden veel projecten gesteund of georganiseerd. Eerst het Sint-Nicolaasfeest op Volksscholen en in Odeon, later ook speelgoed voor kinderopvangen, inrichting van kinderspeelplaatsen en bijdragen voor kinderkampen. De door het R.S.C./R.V.S.V. georganiseerde Sint-Nicolaasintocht en Collecte zijn voor de vereniging en de stad niet meer weg te denken.

Burgemeester A.Aboutaleb zei hierover tijdens het 19e lustrum: “Zo doet het R.S.C. wat terug voorde stad. En dat is een gewoonte – een mooie gewoonte – waaraan we in al die jaren gewend zijn geraakt".

In 2004 heeft het R.S.C. samen met de R.V.S.V. deze activiteiten gebundeld in Stichting BeSt. Per doelgroep wordt door Stichting BeSt jaarlijks tenminste één activiteit georganiseerd en daarnaast worden financiële bijdragen verstrekt.

Doneren

Met uw hulp kunnen wij anderen helpen

Mocht u iets willen doneren klik dan op onderstaande button