RunWithMe

Per minuut worden er in de wereld 5 mensen getroffen door een hersenontsteking of een hersenvliesontsteking. Getroffenen kunnen hieraan overlijden of houden blijvende hersenschade over. zo ook Jur Deitmers, die tijdens zijn studie aan de Erasmus Universiteit op 10 maart 2017 werd getroffen door een acute hersenontsteking in Amerika. Na 5 weken te hebben gevochten voor zijn leven is hij zijn hele geheugen verloren. Na een ongekend snelle en harde leerweg heeft hij, ondanks dat zijn artsen dit onmogelijk verklaarden, opnieuw kennis vergaard en zelfs weten af te studeren. Na dit moeilijke hoofdstuk in zijn leven heeft hij in 2019 de onafhankelijke Stichting 'ItsME!' opgericht waar de ''M" staat voor Meningtitis en de ''E'' staat voor Encefalitis. Deze stichting zet zich in voor nader onderzoek naar de hersenen om deze gezond te houden.

ItsMe is een initiatief van Stichting BeSt, dat zich samen met oprichter Jur Deitmers inzet om zoveel mogelijk geld op te halen voor ItsMe en daarmee voor wetenschappelijk onderzoek naar Meningtitis en Encefalitis. Hiervoor organiseert ItsME een hardloopevenement in Rotterdam waar iedereen aan mee kan doen!

Onze organisatie

De Run With Me commissie bestaande uit 7 studenten zal zich
ook dit jaar inzetten om geld op te halen voor de ItsME Foundation.

Gijs Brand

Isabelle Visser