Waar staat Stichting BeSt voor?

"Al 100 jaar ons BeSte voor in 010"

Stichting BeSt sinds 2004

Het initiatief van Stichting BeSt komt voort uit het idee een bijdrage te leveren aan de minderbedeelden uit de stad Rotterdam. Daarnaast is het als studentenvereniging van belang om maatschappelijk betrokken te zijn.

De projecten die Stichting BeSt organiseert zijn gericht op verbinding, mensen met mogelijkheden en jeugd in Rotterdam. Per pijler wordt door Stichting BeSt jaarlijks tenminste één evenement georganiseerd en worden diverse financiële bijdragen verstrekt. Met de jaarlijkse opbrengsten van het collecteren worden evenementen als Christmas In Kralingen georganiseerd, waar jong en oud uit de buurt van de Sociëteit samenkomen om een gezellige dag beleven. Daarnaast wordt het Unlimited Festival georganiseerd; een feestdag voor lichamelijke- en geestelijk gehandicapte mensen.

Onze organisatie

Stichting BeSt is onderverdeeld in 3 verschillende onderdelen. Het bestuur, de uitvoerende commissies, en de raad van toezicht. Iedereen die actief is voor de Stichting doet dit op vrijwillige basis en krijgt hiervoor geen vergoeding. Het bestuur is het overkoepelende en eindverantwoordelijke orgaan van de Stichting en kijkt toe op een vloeiend verloop van zaken. De uitvoerende commissies zijn verantwoordelijk voor het verloop van de stichting en de organisatie van allemaal verschillende activiteiten. De collecte commissies zijn verantwoordelijk voor de realisatie van de collectes die jaarlijks gehouden worden. Ten slotte, is de raad van toezicht verantwoordelijk voor het professioneel adviseren van de Stichting.

Job ten Haaf

Algemeen Bestuurslid

Elise van Bochove

Dion Dankerlui

Vice-Voorzitter

Hidde Tromp

Nick van Esveld

Penningmeester

Ward Muris

Sterre Monicx

Algemeen Bestuurslid

Stichting BeSt is een initiatief van R.S.C./R.V.S.V.. De functies in het Stichting BeSt bestuur zijn als volgt vast gelegd van het jaar 2023-2024.

Raad van toezicht

George Akkersdijk

Willemien Caderius van Veen

Margot Ende- van den Broek

Viktor Vonk

Stichting BeSt Instagram!

Onze instagram

Met uw hulp kunnen wij anderen helpen

Mocht u iets willen doneren klik dan op de onderstaande button.