Nieuws Stichting BeSt

Aankondiging

Festival voor stakeholders

Datum to be anounced. In de periode eind juni/ begin juli zal stichting BeSt als dank voor stakholders van de stichting een festival organiseren. Hou je mail en de website in de gaten voor meer informatie omtrent deze activiteit.

July
Aankondiging

Bioscoop evenement

Datum to be anounced. In de periode van eind juni/ begin juli zal Stichting BeSt een bioscoop evenement organiseren. Hou je mail en de website in de gaten voor meer informatie.

July
Afgerond project

Goededoelenweek

Tijdens ons 22e lustrum hebben zes studenten de Goede Doelen Dagen georganiseerd, met speciale aandacht voor Voedselbank Rotterdam, de grootste en oudste voedselbank van Nederland. Dit evenement markeert het begin van een duurzame relatie, waarbij wij via het Stichting BeSt platform voortdurende steun aan de Voedselbank zullen bieden. We zijn trots op de recordinzameling van 30.000 houdbare producten in meer dan 1000 kratten, een fantastisch startpunt voor onze voortdurende inzet.

Alle evenementen

Maandelijkse Event kalender Overzicht

Stichting BeSt is op vele momenten door het jaar heen actief bezig om een goed beentje voor 010 voor te zetten. Hierbij een overzicht onze acties en evenementen

BeSt collecteweek

De collectie commissie van Stichting BeSt ontfermd zich over de jaarlijkse collecteweek. De collecteweek heeft als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor Stichting BeSt. Het opgehaalde geld door Stichting BeSt zal worden gebruikt voor liefdadigheidsprojecten en evenementen in Rotterdam, en voor Rotterdamse bewoners.

Seniorendag

Stichting BeSt organiseert ook een seniorendag voor ouderen uit de buurt in Rotterdam. Honderd ouderen worden uitgenodigd om te genieten van een senioren Big Band uit Rotterdam onder het genot van thee of koffie.

No items found.

Havenzicht Brunch

Tijdens pasen wordt er een brunch voor de bewoners van Havenzicht georganiseerd. De bewoners van Havenzicht, gevestigd in het gebouw tegenover het Rotterdamsch Studenten Corps en de Rotterdamse Vrouwelijke Studenten Vereniging, mogen dan allemaal genieten van een geheel verzorgde brunch.

RunWITHMe

ItsME is een initiatief van Stichting BeSt, dat zich samen met oprichter Jur Deitmers inzet om zoveel mogelijk geld op te halen voor ItsME en daarmee voor wetenschappelijk onderzoek naar Meningitis en Encephalitis. Hiervoor oprganiseert ItsME een hardloopevenement in Rotterdam waar iedereen aan mee kan doen!

Rondje Corps

't Rondje Corps is een jaarlijks terugkerende wielerronde, georganiseerd vanuit het RSC/RVSV. Waarbij een fietsroute van 75 km en 150 km door Nederland wordt uitgezet en gefietst door jong en oud om geld in te zamelen voor een goed doel.

Unlimited Festival

Het grootste evenement dat Stichting BeSt jaarlijks organiseert is het 'Unlimited Festival'. Dit festival is een feestdag voor mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking, waar gemiddeld 300 bezoekers op afkomen. Onder leiding van professionele hulp en met elk jaar verschillende ingehuurde acts en artiesten wordt dit uitje voor deze mensen ieder jaar als een onvergetelijke dag ervaren.

No items found.

Sinterklaas speelgoed verzamelen

Elk jaar helpt stichting BeSt mee met het verzamelen van Sinterklaas speelgoed. Dit speelgoed wordt gedoneerd aan families in Rotterdam. Voor de kinderen uit deze families is het krijgen van speelgoed in de decembermaand niet vanzelfsprekend. Het inzamelen wordt in  samenwerking gedaan met Toys 'n Wrap.

Christmas in Kralingen

Tijdens Kerst organiseert BeSt een groot kerstfestijn in Kralingen dat rond de 500 bezoekers trekt, waar jong en oud uit de buurt integreren en een plezierige dag beleven. Er zijn verschillende kraampjes waar gegeten en gedronken kan worden. Verder kunnen de kinderen op de foto met de Kerstman en zijn er diverse optredens. Bovendien zijn er elk jaar weer verschillende activiteiten zoals een zweefmolen, knutselhoek en een levende kerststal.